Från liten sjua till tuff o kaxig åtta, haha :)

Såhär upplevde jag min första dag i 8B :
Vi åkte den vanliga långa tråkiga bussturen till skolan. När vi var framme hälsade alla på varandra o massa kramar. Efter det gick vi in till vårat gamla klass rum och träffade våra mentorer Viktoria och Barbara, men jag har en nyhet också. Vi fick en ny mentor eftersom Barbara ska gå ner i tjänst så hon nya heter Marie. Hon gjorde ett bra första intryck! Så Marie kommer vi ha i engelska och franska.
Sen när vi hade pratat och blivit informerade kom Nicklas våran rektor. Han hade också nyheter. Våran andra rektor Björn har bytat skola och jobbar då i Hamburgsund men vi fick en ny som heter Willy(?) Han verkar väl vara okej. Iaf efter det fick vi en liten rast och då gick vi runt och tittade oss omkring och såklart är vi ju lite nyfikna så vi gick bort till sjuornas korridor. När vi kom dit så trodde vi ju att vi var större än dom men nej tydligen inte. Lixom dom är antingen 170 cm långa eller 150 cm korta :o Typ ingen var runt min längd. Lite tråkigt men jaja. Som jag märkt har iaf många i från 8:an växt ^^ det var kul faktist idag. (y)
Men sen när rasten var slut gick vi tillbaka och då hade vi brännboll ute på planen. Kul:) Efter det gick vi ner till nya B-hallen, Jag, Emma, Rebecka o Alexandra. Dom har gjort jättesnyggt där nere nu :D Så när vi skulle gå tillbaka till skolan igen så kommer en tjej/kvinna från Bohusläningen och vill fråga oss om vad vi tyckte och sådär. Så ja, håll ögonen öppna ifall vi är med ;)
Det var nog allt ifrån skolan :)
-
Sen när jag kom hem så tog jag o pappa en cykel tur upp till E6:an på 35-40 min (Y) Långa uppförsbackar och korta nerför o.o Men det är 7 km dit upp och 7 km tillbaka så jag har cyklat 1,4 mil :DD
Det är bra faktist, men nu ska jag nog ta o duscha x)
Kram / Stina :*
Ni får en MÅS bild :)))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0