Dagens jobb i stallet !


Idag har jag varit o jobbat i stallet :)
Började halv 9 imorse och slutade halv 3 .
först så red jag min älskade sköthäst bid och emelie red von och fölen sprang efter som galningar , underbart!
sen efter den ridturen , så gick jag o emelie tillbaka till stallet för att hämta in andra hästar för att vi skulle ut på tur :) men när vi hade tagit in hästarna så började jag borsta dom och fixa dom :) och emelie hade liten ridlektion med knattarna ( små barn ) , och när emelie kom tillbaka , så börja vi sadla alla hästar o sen kom nästa grupp på 4 personer , som skulle rida .
När vi hade hoppat upp på hästarna allihopa , så red vi ner till vattnet för att fika. Haha riktigt roliga människor som va med ut o red idag :)
sen när vi hade fikat klart så red vi tillbaka till stallet o när vi kom till en lång sträcka på vägen hem , så tölta vi och galoppera . Underbart !
när vi va tillbaka i stallet så gick personerna som hade ridit , och jag o emelie släppte ut alla hästar och sopa stallgången och sen så åkte jag hem och emelie åkte hem !
detta var min dag på jobbet idag !
Puss elin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0