Det är aldrig fel tillfälle att göra något rätt.

Har ni tänkt på hur dagens barn eller föresten, alla personer är nuförtiden. När jag var litet barn, runt 5-6 års åldern. Då höll ju inte jag på att sminka mig med mascara eller använde dyra kläder. Inte brydde jag mig om jag hade röda byxor och en rosa t-shirt. Inte brydde jag mig om jag hade ruffsigt hår. Men 5-6 åriga barn idag dom går till förskolan med dyra parfymer, fint smink, snygga kläder och vissa plattat / lockat hår. Herregud, inga barn är barn längre. T.ex jag lekte typ med lego o dockor när jag var 4-6 år. Min kusin som är sju år idag. Hon har inte ens gått igenom det stadiet. Möjligtvis att hon tog sin systers saker ibland men inte så att hon har velat ha en egen docka. Och en annan sak är att varenda liten envis flicka får som hon vill. Nästan varje gång man är i en affär och går förbi lekasker eller godis så är det en liten unge som stor och skriker att dom vill ha saker. Pekar och föräldrarna säger nej. Barnet skriker mer och tillslut får hon som hon vill. Men tror inte vuxna människor att om man inte vill ha en bortskämd unge får man väl säga ifrån. Dagens människor över huvudtaget är så egoistiska o bortskämda. Lixom tänk när min mamma eller mormor var mindre. Då hade ju knappt vuxna smink. Möjligtvis dom som var lite rikare. Men idag går 6 åriga små flickor runt med 5 kilo smink i ansiktet.
Varför jag tar upp detta här är för att jag vill visa att jag är imot det. Hade jag haft barn skulle jag se till att dom skulle få göra sådant som dom lixom jag gjorde. Satt lungt och snällt i barnvagnen när vi körde förbi en leksaks butik. Jag frågade o fick jag ett nej sa jag inget mer. Hela världen, alla människor, dom fattar inte. Barn ska vara naturliga. Ruffsigt hår, fläckar på de vita klänningarna, hjälpa sin mormor o morfar att gräva i potatis landet. Det är det som gör barn till barn. Hjälpsamma och gulliga barn. Inte lata och otacksamma barn.
Detta är då min åsikt. Släng gärna en kommentar o berätta om du tänker på detta, eller om du tänker på annat.
/ Stina

Kommentarer
Postat av: sandrraa

du har så sjukt rätt stina ! ;o

2011-09-12 @ 19:22:45
Postat av: Lisa Lundbohm

Hej!

Jag fattar precis vad du menar !!!!

Mina småsyskon kommer till mig typ varje morgon och vill få plattat håret och mascara på sig!

Jag skulle aldrig på platta deras hår , ska man börja slita på håret när man går i ettan ? NEJ haha à

Jag brukar inte sätta på plattången ist :)

Men tillslut så kommer ju typ treåringar bry sig om sina kläder



:)<3

2011-09-19 @ 06:55:54
Postat av: Anonym

allt bra?:)

2011-09-19 @ 07:18:45
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0